!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

TV, telefoni och IT

Brf Solrosen 1 har Telia som leverantör av digital-tv, bredbandstelefoni och bredband. Det innebär att du kan surfa och prata i telefon via ett kraftfullt bredband.

Surf, bredbandstelefoni och kanalpaketet lagom ingår i ditt boende, det vill säga månadsavgiften för samtliga tjänster ingår i din årsavgift.

 

Telia Bredband FiberLan 
I ditt nätverksuttag kommer du ha en Telia Bredband FiberLan med upp till 100/10 Mbit/s. Det enda du behöver göra är att kontakta kundtjänst för att aktivera ditt bredband.

 

Telia Bredbandstelefoni
I din nya bostad ersätter bredbandstelefoni den traditionella, fasta telefonin. Istället för att koppla din telefon till ett telefonjack kopplar du den till ditt nätverksuttag. Det enda som behövs är en telefonadapter. Telefonadaptern finns i ditt IT-skåp.

 

Telia Digital-tv 
I ditt grundutbud ingår kanalpaketet Lagom. Paketet innehåller för närvarande 40 kanaler. Telia Digital-TV är lätt att aktivera. Du ansluter bara digitalboxen, som finns i ditt nya boende, till nätverksuttaget via en switch. Därefter kopplar du ihop digitalboxen med din TV via en scartkabel eller HDMI-kabel. Givetvis finns både manual och installationsguide. I ditt boende ingår en eller två digitalboxar.

 

IT-skåp 
I de flesta bostäderna finns IT-skåpet placerad i klädkammaren eller i hallen bredvid elcentralen. I IT-skåpet finns en panel med numrerade uttag, en så kallad patchpanel. I din patchpanel bestämmer du själv vilken funktion multimediauttagen i respektive rum ska ha.   

När du flyttar in så är vissa uttag i sovrum, vardagsrum och kök redan aktiverade enligt information på insidan av IT-skåpet, men du kan alltså flytta och ändra fritt till andra uttag.

 

Beställning och hjälp
Ring Telias kundtjänst om du vill ha hjälp med aktivering, tillvalsbeställningar eller har frågor om ditt abonnemang, kort och koder. Har du frågor om installation och inställningar så ringer du Telias tekniska support.

Telia kundtjänst: 020-755 766
Öppettider vardagar 8-21, lördag, söndag och helgdag 9-17.
Telia support: 020-240 250
Öppettider vardagar 8-22, lördag, söndag och helgdag 9-20.

Viktigt att notera
Allt som ingår i IT-skåpet tillhör föreningen och ska alltså vara kvar i lägenheten om du flyttar. Detta gäller även digital-TV-boxar, inklusive kort, som levererades vid inflyttningen. Digital-TV-boxarna kan inte användas på annan plats än i den lägenhet de levererats för.

Detta är viktigt att komma ihåg, speciellt vid försäljning av lägenheten. Ansvaret vilar på den utflyttande lägenhetsinnehavaren att informera den tillträdande. Kostnaden för borttappade boxar och kort debiteras lägenhetsinnehavaren.

Om utrustningen tappar funktion eller vid andra frågor som berör fiberanslutningen var vänlig kontakta Telias supporttelefon.